جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

عيب يابي ماشين ظرفشويي

نمايندگي تعميرات و تعميرگاه مجاز لوازم خانگي با انواع برندها

عيب يابي ماشين ظرفشويي

۲۰ بازديد

عيب يابي ماشين ظرفشويي , ايرادهاي رايجي كه در ماشين ظرفشويي ال جي ايجاد مي شود, معمولا اينگونه است. كار نكردن ماشين ظرفشويي. لامپ برق ورودي خاموش بودن. كار نكردن ماشين ظرفشويي. اما لامپ يا ديسپلي روشن است. روشن شدن ماشين ظرفشويي اما وارد نشدن آب به ماشين و غيره

براي برطرف كردن آنها لازم است كارهايي را خودتان انجام بدهيد و بهتر است اينگونه بگوييم كه خودتان بدون مراجعه به تعميرگاه مجاز ال جي مي توانيد آنها را انجام دهيد. براي اينكه از اين كارها مطلع شويد ادامه مطلب را بخوانيد.

عيب يابي ماشين ظرفشويي , ايرادهاي رايجي كه در ماشين ظرفشويي ال جي ايجاد مي شود, معمولا اينگونه است. كار نكردن ماشين ظرفشويي. لامپ برق ورودي خاموش بودن. كار نكردن ماشين ظرفشويي. اما لامپ يا ديسپلي روشن است. روشن شدن ماشين ظرفشويي اما وارد نشدن آب به ماشين و غيره

براي برطرف كردن آنها لازم است كارهايي را خودتان انجام بدهيد و بهتر است اينگونه بگوييم كه خودتان بدون مراجعه به تعميرگاه مجاز ال جي مي توانيد آنها را انجام دهيد. براي اينكه از اين كارها مطلع شويد ادامه مطلب را بخوانيد.

  اما اگر نمي خواهيد خودتان دست به كار شويد و ماشين ظرفشويي خودتان را به تعميركاري حرفه اي بدهيد تا زودتر درست شود با نمايندگي تعميرات ال جي هيراد سرويس تماس بگيريد.

ايراد اول – براي تعميرات لباسشويي ال جي : ظرف ها به خوبي تميز نمي شوند

شرايط اوليه را كنترل كنيد

آيا بيش از اندازه در نمايندگي مجاز ال جي ماشين لباسشويي ظرف چيده‌ايد. دستورالعمل سازنده را كنترل كنيد و ميزان صحيح بارگذاري ظرف ها را اطمينان حاصل كنيد.

آيا ظرف هاي مانع چرخش بازوي اسپري نمي شوند؟

آيا از مواد شوينده مناسب در ماشين ظرفشويي استفاده كرده‌ايد؟

آيا شما پيش از بارگذاري ظرف ها همه خرده غذاها و آشغال‌ها را پاك كرده‌ايد؟ (شستشو لازم نمي باشد)

آيا از شستشوي خاصي به خاطر سنگين بودن آب محيط تان استفاده مي كنيد؟

نكته: اضافه كردن يك مايع نرم‌كننده آب تا حد زيادي در شستشو به شما كمك خواهد كرد.

مرحله بعدي تنظيم درجه آب ماشين ظرفشويي است. بايست اطمينان يآبيد كه آب به اندازه كافي داغ مي گردد و حداقل ۱۴۰ درجه فارنهايت را دارد. البته بايست ماشين ظرفشويي اين امكان را داشته باشد. با قرار دادن يك دماسنج در ماشين ظرفشويي به آساني مي توانيد درجه آب را متوجه شويد. در صورتي كه دماي آب به اندازه كافي بالا نمي رود, بهتر است با تعميرات لباسشويي ال جي تماس بگيريد و در صورتي كه ايراد عدم امكان ماشين ظرفشويي است كه پيشنهاد مي كنيم آن را عوض كنيد.

بازوي اسپري را تميز كنيد

پيش از آچار به دست شدن براي نمايندگي مجاز ال جي ماشين ظرفشويي نخست بهتر است بازوي اسپري ماشين را بچرخانيد تا اطمينان پيدا كنيد گيري ندارد.

همينطور سوراخ‌هاي اين بازوي اسپري را كنترل نماييد كه گرفتگي نداشته باشد. در صورتي كه بازو گير داشته باشد و يا سوراخ‌هاي آن گرفته باشد, براي نمايندگي رسمي ال جي ظرفشويي تنها كافيست آن را از محلش خارج و تميز كنيد.

نخست با خارج كردن پين و يا كلاهك انتهاي سبدها آن‌ها را از جاي خود بيرون بياوريد.
آب كمي در ته وان است كه نيازي به نگراني ندارد. اين آب بايست براي مهر و موم و خنك نگه داشتن موتور آنجا باشد. در صورتي كه خشك شود احتمال دارد باعث ترك خوردگي و نشتي ظرفشويي شود.

كلاه بازوي اسپري را در جهت عقربه هاي ساعت بيرون بياوريد. احتمالا مجبور به استفاده از انبر دست شويد. در صورتي كه در موقع خاموش شدن ماشين ظرفشويي صداهاي عجيبي مي شنويد احتمال دارد پمپ گير داشته باشد.

سوئيچ شناور را تميز نماييد

احتمالاً در  نمايندگي مجاز ال جي ظرفشويي به خاطر عدم تميزي ظرف‌ها ايراد از سوئيچ شناور نمي باشد ولي زمان زيادي نمي خواهد كه آن را كنترل كنيد و آن را تميز نماييد. در بسياري از ماشين هاي ظرفشويي سوپاپ شناور در قسمت پايين وان قرار دارد. بعد از تميز كردن, شناور بايست به آساني بالا و پايين برود.

ورودي والو را پاك كنيد

براي خدمات پس از فروش ال جي ماشين ظرفشويي بخصوص در صورتي كه ايراد آب گرم باشد, يكي از كار‌هاي رايج كنترل ورودي آب در محيط ظرفشويي مي باشد. در اينجا پيش از ادامه فرايند تعمير نمايندگي تعميرات ال جي نخست سطح آب را كنترل نماييد. درب ماشين را ببنديد, ماشين را روشن كنيد تا اينكه آب در ماشين پر شود. ماشين به طور اتوماتيك خاموش مي گردد. درب را باز كنيد. سطح آب را كنترل كنيد. در صورتي كه آب به عنصر گرما نرسيده باشد, سطح آب خيلي كم است. درب را ببنديد, اجازه دهيد ماشين كار كند و در اين حين والو و ورودي آب ماشين را تميز كنيد.

برق را قطع كنيد. نياز است چندين سيم را كنترل كنيد. با قطع برق ماشين هم خاموش مي گردد. قطع كننده آب غالبا زير لوله تأمين آب تعبيه مي گردد. دريچه ورودي غالبا در قسمت پايين ماشين ظرفشويي در نزديك جلو نصب مي گردد.

پنل‌هاي پايين‌تر را برداريد و والو را جدا كنيد. براي دسترسي به نمايشگر والو سيم نصب شده در درون خود بدنه ماشين و پشت والو است. سيم را به آرامي ‌جدا كنيد. سيم را نشانه‌گذاري كنيد تا بعد از كنترل و سلامت آن, دوباره به همان روش آن را جاي خود بگذاريد.

نكته: در كنار دست خودتان يك دستمال خشك داشته باشيد تا با جداسازي لوله مقدار آب كمي ‌كه است را خشك كنيد.

نكته: سر لوله جدا شده را درون ظرفي گذاشته و كمي ‌آب را باز كنيد تا رسوبات از بين بروند.

ايراد دوم – براي نمايندگي تعميرات ال جي ماشين ظرفشويي : آب نشت كرده و در كف آشپرخانه جاري مي گردد

محل نشت را پيدا كنيد

درب‌هاي ضعيف آب‌بندي بيشترين نشتي را در برخي از دستگاه ها دارند. در موقع خالي كردن ظرف ها از ماشين ظرفشويي به خوبي قطره هاي آب لاي درب را دنبال كنيد تا محل نشتي را بيابيد. با پيدا كردن نم و محل نشت به مرحله بعدي تعميرگاه مجاز ال جي ظرفشويي خواهيم رفت. با پيدا كردن اين محل بايست پنل‌هاي جلويي پايين آن قسمت را باز كنيد و به دنبال شيلنگ‌ها و نشتي بگرديد. در برخي مواقع مي توان براي تعميرگاه مركزي ال جي ماشين ظرفشويي بصورت موقتي كمي ‌اين شيلنگ‌ها را دستكاري كرد ولي اغلب پاسخگو نمي باشد و كار خيلي سخت هم است.

موضوعات ساده ابتدايي را كنترل كنيد

واشر را كنترل كنيد. در صورتي كه معلوم نمي باشد نخست آن را تميز كنيد.

سوئيچ شناور را پاك كنيد

از مواد شوينده استاندارد براي ماشين ظرفشويي استفاده كنيد. برخي از مايع‌هاي ظرفشويي خورنده مي باشند.

درب را تنظيم كنيد

احتمال دارد درب ماشين ظرفشويي تنظيم نباشد. پس براي نمايندگي رسمي ال جي نخست نياز است درب آن را كنترل كنيد. درب بايست كيپ بسته شود در صورتي كه سست بود ايراد دارد. در صورتي كه به نظر سالم بود بهتر است ماشين را روشن كنيد و بر روي درب فشار بياوريد در صورتي كه صدا كم شد درب سست است.

بسياري از ماشين هاي ظرفشويي صفحه‌اي براي تنظيم محور درب‌ها در بالاي قاب دارند. براي تعميرگاه مركزي ال جي  كه نشتي آب دارد نخست بعد از كنترل مرحله هاي سستي درب و در صورت اطمينان از سست بودن درب پيچ اين محورها را اندكي سفت كنيد. اما زياد سفت نكنيد كه باعث خرابي ماشين شود.

واشر دور درب را عوض كنيد

احتمال دارد براي تعميرگاه مجاز ال جي ماشين ظرفشويي متوجه خرابي و ترك واشر دور درب شويد. واشر‌ها به مرور زمان يا مي شكنند يا خرد مي شوند و يا دفرمه مي شوند. يك واشر درب تازه از يك فروشگاه خريداري كرده و جايگزين كنيد. با توجه با دستورالعمل‌هاي درج شده بر روي ماشين واشر را عوض كنيد.

ايراد سوم – تعميرات لباسشويي ال جي : ماشين روشن نمي گردد

برق ماشين را كنترل نماييد

همه ‌ماشين هاي ظرفشويي بايست پريز برقي در نزديكي خود داشته باشند؛

خواه زير سينك و يا نزديك خود ماشين باشد.

در صورتي كه دو شاخه جدا شده باشد كه بايست آن را به برق متصل كنيد.

اما در صورتي كه ايراد اتصال برق نبود, منبع تغذيه برق را كنترل كنيد.

دقت كنيد كه ماشين ظرفشويي بايست پريز منحصر به خودش را داشته باشد.

موتور را بچرخانيد

گاهي احتمال دارد موتور اندكي پرش كند؛

به ويژه در صورتي كه به مدت طولاني از ماشين ظرفشويي استفاده نشده باشد.

در صورتي كه صدايي آمد و هيچ اتفاقي نيفتاد احتمال پرش كردن موتور است.

براي تعميرگاه مركزي ال جي كه موتور آن پرش كرده پانل‌هاي پايين را باز كنيد.

برق را قطع كنيد و با دست خود پره هاي موتور را بچرخانيد.

در صورتي كه تيغه ها به آساني چرخيدند با تعميرات لباسشويي ال جي تماس بگيريد.

ولي در صورتي كه تيغه ها گير داشت و با حركت دست شما راه افتاد كه احتمال دارد ايراد برطرف شود.

در غير اينصورت امكان ايراد برقي هم است. پس بهتر است سرويس كار مجاز كنترل كند.

وسايلي كه براي تعميرات لباسشويي ال جي  نياز داريد

وسايل پيشنهادي كارشناسان نمايندگي تعميرات ال جي براي تعمير ماشين ظرفشويي در شرايط مورد نياز عبارتند از

  • پيچ گوشتي دو سو و چهار سو
  • يك سطل كوچك
  • زانو بند
  • دم باريك
  • لباس كار
  • انبر دست
  • موارد شوينده مناسب و ايمن
  • يك مسواك قديمي
  • دستكش لاستيكي و ايمن
  • يك اسفنج تميز
  • منبع: نمايندگي مجاز ال جي

 

سايت هاي مرتبط:

 خدمات پس از فروش دوو 

 نمايندگي تعميرات كنوود 

 خدمات پس از فروش ايندزيت 

 خدمات پس از فروش ويرپول 

 نمايندگي مجاز جنرال الكتريك 

 خدمات پس از فروش سامسونگ

خدمات پس از فروش ال جي 

 خدمات پس از فروش بوش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.